عقد و ازدواج

  • ۰
  • ۰

ازدواج در آلمان

در آلمان دلیل ازدواج کردن فقط باهم بودن و با هم زندگی کردن نیست، چون طرفین بدون اینکه ازدواج کنند، میتوانند سالها با هم زندگی کنند حتا فرزند داشته باشند. با این حال، باز هم افراد زیادی دوست دارند که برای باهم ماندن وزندگی مشترک ازدواج کنند. ازدواج رسمی و مدنی اغلب فرایند پیچیده‌ی دارد. در اینجا سعی کردیم توضیح دهیم که اساسی ترین مدارک مورد نیاز و شرایط برای ثبت یک ازدواج رسمی و قانونی چه هستند.

نخستین و مهمترین شرط ازدواج در آلمان این است که شما باید مجرد باشید، یعنی قبل از آن با فرد دیگری ازدواج نکرده باشید. علاوه بر این، شما باید سن قانونی را کامل کرده باشید و از لحاظ قانونی صلاحیت (Geschäftsfähig) داشته باشید. به عبارت دیگر، شما باید بتوانید با اراده آزاد تصمیم بگیرید و عواقب اقدامات خود را درک کنید.
ازدواج با اعضای خانواده نزدیک (مثلا پدربزرگ و مادربزرگ، والدین، خواهر و برادر، فرزند یا نوه) در آلمان مجاز نیست. این ممنوعیت همچنین به خواهران و برادرانی که به فرزند خوانده شده اند هم صدق میکند.
از اکتبر سال ۲۰۱۷، زوج های هم جنس هم می توانند در آلمان ازدواج قانونی کنند.

اقامت آلمان از طریق ازدواج (آخرین شرایط 2020) • سروش فرداآشنایی با قوانین مهاجرت و دریافت اقامت کشورهای مختلف در آگهی رایگان شهر24

ثبت ازدواج معمولا حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و توسط یکی از مسئولین در اداره ازدواج انجام می‌شود. هر دو طرف باید شخصا حضور داشته باشند تا اعلام کنند که مایل به ازدواج هستند. أحوال پرسی، سوالات مربوط به اطلاعات شخصی، کلمه بله و امضای سند ازدواج بخش مهمی از ازدواج است. شما همچنین می توانید حلقه های عروسی را مبادله کنید، شاهدان ازدواج داشته باشید، یا نوازندگان را به اداره ازدواج بیاورید.

درج تبلیغات مهاجرت و دریافت اقامت در ایستگاه

در خارج ازآلمان هم ازدواج کنید. در این حالت، شما باید هم از قوانین ازدواج مربوط به آلمان پیروی کنید و هم قوانین کشوری که در آن ازدواج میکنید. قبل تعین تاریخ ازدواج با اداره ازدواج در کشوری که میخواهید در آن ازدواج کنید تماس بگیرید و مطمئن شوید که اسناد مورد نیاز را دارید. اسناد لازم شامل پاسپورت، گواهی تولد، اجازه اقامت و گواهی عدم وجود مانع برای ازدواج  است. در اصل، شما باید همه اسناد مورد نیاز در کشور انتخابی خود را ترجمه کنید و آنها را قبل از تاریخ ثبت ازدواج خود به صورت رسمی تایید کنید.

در بعضی از کشورها مانند دانمارک شما نیاز به اسناد کمتری دارید. این بدان معنی است که اگر شما نمی توانید تمام مدارک لازم برای ازدواج را در آلمان کامل کنید، ممکن است در دنمارک راحت تر بتوانید ازدواج خود را ثبت کنید و آلمان هم قبول میکند.

اگر شما در خارج از آلمان ازدواج کنید، باید ازدواج خود را در آلمان نیز ثبت کنید. برای انجام این کار، شما باید درخواست تائید گواهی ازدواج را به دفتر ثبت ازدواج (Standesamt) در آلمان ارسال کنید و بعد از ثبت ازدواج شما در آلمان و دریافت تائیدی شما قانونا در آلمان هم زن و شوهر هستید.

  • ۰۰/۰۲/۱۲
  • فخری حیدری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی